Onderzoeken

Leerdoelen

  • Ik wil onderzoeken welke media we het beste kunnen gebruiken om onze doelgroep geïnteresseerd te krijgen in onze app
  • Ik wil leren om te werken met de design thinking methode
  • Ik wil leren field research te doen zodat we informatie uit onze doelgroep kunnen halen

Acties

  • Desk research gedaan naar het gebruik van social media onder de leeftijdsgroep van onze doelgroep
  • Verschillende iteraties doorlopen waarbij we vaak de design thinking methode hebben gebruikt en deze ook steeds beter gingen gebruiken (empathize - define - ideate - create - test)
  • Getest bij onze doelgroep welke naam en poster het beste ons idee naar voren brachten

Resultaten

  • Duidelijk overzicht van informatie dmv grafieken
  • De design thinking methode is een zeer handige methode om te gebruiken tijdens deze opleiding en is heel gemakkelijk in te zetten tijdens het creëren van wat dan ook
  • We hebben een duidelijk overzicht gekregen over wat de doelgroep het meeste aanspreekt

Reflectie

Tijdens onze tweede iteratie zijn we begonnen met het kijken naar de promotie van onze app. Daarom had ik mij verdiept in de vraag waar jongeren het meest actief zijn op social media. In het bewijsmateriaal is te zien dat ik al gemakkelijk overzichtelijke informatie kon vinden over dit onderwerp. De volgende keer wil ik mezelf wel meer uitdagen en een moeilijker onderwerp kiezen om uit te zoeken

 

Tijdens deze periode zijn we vier iteraties doorgaan. Eén tijdens de brandweeropdracht en drie tijdens de Syncasso opdracht. Hierdoor zijn we beter gaan leren werken met de design thinking methode (empathize - define - ideate - prototype - test). Ik vind dat CMD een goede keuze heeft gemaakt om met deze methode te werken, omdat de methode prettig werkt en goed overeenkomt met wat er moet gebeuren tijdens het project. In het bewijsmateriaal is te zien hoe wij hiermee te werk zijn gegaan.

 

Tot slot het testen van onze producten dmv field research. Met ons groepje hebben we verschillende keren door de school gelopen om onze gemaakte producten te testen bij jongeren met de leeftijd van onze doelgroep om te kijken welke versies het beste aan zouden slaan. Het was best nog lastig voor mij om onbekenden aan te spreken en hun de vragen te stellen, maar hoe langer we het deden, hoe beter het ging. We hebben goede resultaten gekregen die uiteindelijk de knoop hebben doorgehakt voor verschillende beslissingen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb